Bilasizmi?
Vafo(dorlik) – yuksak ma’naviy fazilatlardan biri hisoblanib, sadoqat, oʻz ahdu paymonida, soʻzda, va’dada qat’iy turishni anglatadigan tushuncha. Buyuk mutafakkir Yusuf Xos Hojibning “Turayin, borayin, yurayin, olamni kezayin, olamda vafoli odam boʻlsa, men uni qidirayin” degan soʻzlarida vafodorlikning inson uchun naqadar buyuk qadriyat ekani oʻz aksini topgan. vafodor odam tilini yolgʻon, gʻiybat va boʻhton soʻzlardan saqlaydi. Insonning vafodorligi dilida va tilida birdek namoyon boʻladi. Alisher Navoiyning “Farhod va Shirin” dostonida vafodorlik, doʻstlik va sadoqat tuygʻulari yuksak darajada ulugʻlanadi. Bu fazilatlar, ayniqsa, Shopur obrazida yaqqol ifoda etilgan. Sohibqiron Amir Temur vafodorlikni gʻoyat qadrlagan. Bu haqda ul zotning oʻzi “Temur tuzuklari” asarida bunday yozadi: “Men har kimgaki va’da bersam, unga vafo qildim, har bir va’daga xilof ish qilmadim. Men doimo va’dalarimni aniq bajarsam, shundagina odil boʻlishimni va kimsaga jabr yetkazmasligimni angladim”. Vafoli kishi olijanob boʻlib, kishilarni ezgulikka chorlaydi, insonparvarlik yoʻliga da’vat etadi, buning natijasida baxtu saodatga erishadi. Vafoli insonlar har qanday vaziyatda ham bir-biriga sodiq qoladi, bir-biri uchun jon fido etishga ham tayyor boʻladi. Vafodorlik dunyo adabiyotining azaliy va abadiy mavzularidan biri. Yana bir ulugʻ mutafakkir bobomiz Zahiriddin Muhammad Bobur bir ruboiysida vafodorlikni shunday ta’riflaydi: “Har kimki, vafo qilsa – vafo topqusidir. Har kimki, jafo qilsa – jafo topqusidir. Yaxshi kishi koʻrmagay yomonlik hargiz, Har kimki, yomon boʻlsa – jazo topqusidir”. Shuningdek, xalq maqollarida ham vafodorlik ulugʻlanadi. Chunonchi, “Va’daga – vafo, vafosizga – jafo”, “Va’da – vafosi bilan goʻzal” kabi maqollar shular jumlasidandir.
Bilasizmi?
Qatra
Bilasizmi?
Qatra
Qatra
Bilasizmi?
Qatra
Hikmat
Qomus
Qomus
Qomus
Qomus
Qomus
Qomus
//
Izoh yo‘q