Jamiyat
Shu yil 9-sentyabrdan kuchga kiradigan “Reklama toʻgʻrisida”gi yangi Qonunning 7- bobida Tovarlarning ayrim turlarini reklama qilishning oʻziga xos xususiyatlari haqida soʻz boradi.
Unga koʻra, qonunning 35-moddasida ovqatga qoʻshiladigan biologik faol qoʻshimchalar va oziq-ovqat qoʻshimchalarining reklamasi boʻyicha tartiblar belgilandi:
- “ular dori vositalari hisoblanadi” yoki “davolash xossalariga ega” degan taassurot uygʻotilmasligi;
- qoʻllash natijasida odamlar davolanganiga, ahvoli yaxshilanganiga doir muayyan holatlar misol keltirilmasligi;
- ularni qoʻllagan jismoniy shaxslar tomonidan bildirilgan minnatdorlik izhorini oʻz ichiga olmasligi;
- sogʻlom ovqatlanishni rad etishga undamasligi;
- biologik faol va oziq-ovqat qoʻshimchalar boʻyicha tadqiqotlar oʻtkazilgani hamda davlat roʻyxatiga olingani toʻgʻrisidagi faktlarni havolalar qilish, shuningdek, ulardan toʻgʻridan-toʻgʻri tavsiya shaklida foydalanish orqali dori vositalariga nisbatan afzalligi haqidagi taassurotni yuzaga keltirmasligi;
- voyaga yetmaganlar isteʼmol qilishi taqiqlangan biologik faol qoʻshimchalar reklamasida bolalar tasviridan foydalanilmasligi kerak.
Ovqatga qoʻshiladigan biologik faol qoʻshimchalar va oziq-ovqat qoʻshimchalari reklamasida ularning dori vositasi emasligi toʻgʻrisidagi ogohlantirish berilishi shart.
Bunday mahsulotlar reklamasi boʻyicha ragʻbatlantiruvchi aksiyalar oʻtkazish ham mumkin emas.
Shuningdek, mazkur Qonunning 36-moddasi bilan esa ona sutining oʻrnini bosuvchi mahsulotlar reklamasi ham taqiqlangan.
37-moddada esa Energetik ichimliklarning reklamasida, har bir holda, bunday ichimliklarni haddan ziyod isteʼmol qilishning zarari toʻgʻrisidagi ogohlantirish kerakligi keltirilgan.
Jamiyat
Jamiyat
Jamiyat
Siyosat
Jamiyat
Jamiyat
Jamiyat
Jamiyat
Jamiyat
Jamiyat
Izoh yo‘q